KLM en Schiphol komen met 'selfservice transfer'

  Electronische tickets e-ticketing en self service check-in worden langzaam gemeengoed bij het vliegen. Nu komt klm in samenwerking met de luchthaven als schiphol als eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld voor de Europese en intercontinentale routes me de 'Self Service Transfer Kiosk'. Dit biedt de luchtreiziger de mogelijkheid om snel en eenvoudig een nieuwe boarding pass te printen, zonder in de rij te hoeven staan bij de transfer desk wanneer een aansluiting is gemist.

De Service Transfer Kiosken zijn onderdeel van een totaal programma, waarin KLM met Amsterdam Airport Schiphol samenwerkt om de meest efficiŽnte hub te realiseren. De eerst twaalf Self Service Kiosken worden geplaatst in de intercontinentale E-pier.

Transferdesk

KLM verwacht met de Self Service Transfer Kiosken op termijn het aantal bezoeken aan de transferdesk met meer dan 80 procent te kunnen reduceren. Op de lange termijn zou dit percentage zelfs tot 100 moeten kunnen oplopen als volledige e-ticketing een feit is bij alle IATA aangesloten luchtvaartmaatschappijen.

In 2007 zal de service worden uitgebreid, waardoor passagiers hun zitplaats kunnen wijzigen en controleren of alle gegevens juist zijn die nodig zijn voor reizen naar een bepaalde bestemming, bijvoorbeeld de VS.

120 kiosken

Ook is het dan mogelijk zich in verbinding te stellen met het KLM-callcenter wanneer een alternatieve vliegverbinding niet in lijn is met de verwachting. Volgens planning zal het aantal transferpunten uiteindelijk oplopen tot ongeveer 120 kiosken, verdeeld over de diverse aankomstpieren.

Eigen taal

Niet-Europese passagiers kunnen in de loop van 2007 in hun eigen taal gebruik maken van de transferfaciliteiten.De transferposten zullen worden uitgevoerd in onder meer Japans, Chinees, Arabisch en Koreaans. Alle met KLM samenwerkende luchtvaartmaatschappijen kunnen van deze nieuwe faciliteit gebruikmaken.

Meer informatie:

Page last modified on 06-11-2011 om 13:28