Dubai Promotie

  Dubai is nog steeds zeer in trek bij de Nederlandse toerist. Het aantal overnachtingen van bezoekers uit Nederland steeg vorig jaar zelfs met 15 procent en ontwikkelde zich daarmee aanzienlijk beter dan het bezoek uit Frankrijk (+10%) en BelgiŽ (-5%). De toeristische organisaties voorzien een voortzetting van deze trend.

Volgens de meest recente cijjfers van het Department of Tourism and Commerce Marketing (DTCM) ontving Dubai in de eerste drie maanden van 2009 in totaal 1,99 miljoen buitenlandse bezoekers, een toename met 5 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Record

Samen zorgden die in het eerste kwartaal voor een recordaantal van 5,34 miljoen overnachtingen. In het eerste kwartaal van dit jaar nam ook het aantal hotelkamers en Ėappartementen verder toe.

Gezond

Directeur Pascal Maigniez van DTCM in Patrijs, verantwoordelijk voor de markten in Nederland, BelgiŽ en Frankrijk, is erg tevreden met de gang van zaken tot nu toe en de gezonde groei in vrijwel elke sector.

"Die bevestigt, dat onze ondernemingen gezond zijn en weerstand kunnen bieden tegen de negatieve effecten van de financiŽle crisis in de wereld. En ook, dat onze marketing en promotie effectief en succesvol zijn geweestĒ.

Nieuwe campagnes Na de recente wereldwijde actie "Blijf Dubai ontdekkenĒ, in nauwe samenwerking met Emirates Airlines, DMCT en de hotels wordt nu gewerkt aan een nieuwe promotie- en marketing campagne. In het kader daarvan werd begin mei op de Arabian Travel Market in Dubai ook een nieuwe, interactieve toeristische portalsite gelanceerd, http://www.DefinitelyDubai.com.

Page last modified on 15-05-2009 om 13:39